Stillinger

Filtrering

Fast stilling
Vikariat
Oppdrag
Norge
Verden
  • Norwegian People’s Aid
    Publisert: 23.01.2017

    Finance Manager Irak/Syria

    Søknadsfrist: 12.02.2017
  • KFUK-KFUM Forandringshuset
    Publisert: 23.01.2017

    Markeds- og innsamlingskoordinator (3-årig prosjekt, 100% stilling)

    Søknadsfrist: 10.02.2017
  • OSCE Secretariat
    Publisert: 23.01.2017

    Policy Support Officer

    Søknadsfrist: 20.02.2017
  • The Norwegian Refugee Council
    Publisert: 22.01.2017

    Protection Cluster Co- Lead/ Protection and Advocacy Advisor - South Sudan

    Søknadsfrist: 05.02.2017
  • OSCE Secretariat
    Publisert: 20.01.2017

    Intern, The Strategic Police Matters Unit

    Søknadsfrist: 09.02.2017
  • Office for Democratic Institutions and Human Rights
    Publisert: 20.01.2017

    Legislative Support Officer

    Søknadsfrist: 13.02.2017
  • Norwegian Red Cross
    Publisert: 20.01.2017

    Humanitarian diplomacy and donor coordinator

    Søknadsfrist: 31.01.2017
  • Sabona
    Publisert: 20.01.2017

    Fundraising Manager / Næringslivsansvarlig

    Søknadsfrist: 15.02.2017

    Sabona er en liten organisasjon som driver grasrotprosjekter i Zimbabwe. Befolkningen eier sine egne prosjekter, og målet er hjelp til selvhjelp. Vi har enkle strukturer og få mellomledd, og direkte kanalisering av midler skaper solide, effektive og bærekraftige prosjekter.

    Sabona har fokus på utdanning, helse og ernæring. Dersom primære behov ikke er dekket, er det heller ikke mulig å tenke langsiktig. Vi jobber parallelt med utdanning, helse, jordbruk, kultur og næring ettersom en helhetlig tilnærming og tankegang er avgjørende for å lykkes.

    Sabona tror på å gi barn og unge mulighet til å skape sin egen fremtid. Vi mener utdanning er veien ut av fattigdom og sammen skaper vi en forskjell i menneskers liv – hver dag.

    Sabona betyr “jeg ser deg” og er ordet man bruker for å si hei blant ndebele-folket i Zimbabwe.

    Se www.sabona.no for mer info.

     

    Vi arbeider for å gi barn i Zimbabwe en fremtid. Vårt fokus er å gi de mest utsatte barna trygghet og tilgang til skolegang, mat, rent vann, helsehjelp og fritidsaktiviteter. Vil du være med på laget?

     

    Vi søker engasjert og entusiastisk Fundraising Manager / Næringslivsansvarlig

     

    En viktig del av Sabonas arbeid er å sikre langsiktige inntekter til våre programmer og aktiviteter. Hovedoppgavene i stillingen som Fundraising Manager/Næringslivsansvarlig vil være innsamling av midler og inngåelse av nye avtaler med aktører i næringslivet, organisasjoner og privatpersoner. Dette inkluderer å identifisere, kontakte og utvikle nye bedriftspartnere, videreutvikle vår portefølje av partnere og givere, verve nye faddere (faste givere), identifisere og utvikle nye inntektsskapende aktiviteter, være med på å planlegge og gjennomføre kampanjer og markedsaktiviteter, m.m.

    Du vil være sentral i Sabonas kjerneteam, og du vil få god innsikt og verdifull erfaring innen bistands- og organisasjonsarbeid.

    Vi søker deg som:

    • Er positiv og engasjert i å gjøre en innsats for andre mennesker
    • Vil være med på å skape en endring for de menneskene som trenger det mest
    • Motiveres av å oppnå resultater og ønsker å gjøre en forskjell
    • Tar mye initiativ og er fremoverlent
    • Kan jobbe godt både i team og selvstendig
    • Har stort pågangsmot og trives med utfordringer i en aktiv arbeidshverdag
    • Er nøyaktig og strukturert
    • Har god gjennomføringsevne
    • Har god formidlings- og kommunikasjonsevner, både på norsk og engelsk
    • Har høyere utdanning
    • Kan vise til tidligere arbeidserfaring og oppnådde resultater
    • Er en dyktig selger med et varmt hjerte og høy integritet
    • Er offensiv, entusiastisk og uredd

     

    Vi tilbyr:

    • En lærerik og meningsfull arbeidshverdag
    • Betydelig ansvar, med utfordrende og varierte oppgaver
    • Tett samarbeid med donorer og samarbeidspartnere
    • Hyggelig og uformelt arbeidsmiljø
    • En mulighet til å få relevant erfaring innenfor området bistand og utvikling
    • Lønn etter avtale

     

    Stillingen lyses ut som et 100% engasjement over 12 mnd, med mulighet for fast ansettelse.

    Du vil rapportere til Daglig leder. Vi holder til i hyggelige lokaler i Oslo Sentrum. Tiltredelse så snart som mulig.

     

    Eventuelle spørsmål om stillingen kan rettes til Monica Flo på tlf. 48 000 664 eller e-post monica@sabona.no. Søknad og CV sendes til monica@sabona.no innen 15.2.2017.

  • CARE Norge
    Publisert: 20.01.2017

    Programrådgiver: Kvinner, fred og sikkerhet og kjønnsbasert vold

    Søknadsfrist: 12.02.2017

    Vil du være med å gjøre en forskjell for mennesker i nød? CARE søker etter en engasjert og strukturert person til å styrke, koordinere og sikre finansiering av vårt arbeid med kvinner, fred og sikkerhet og kjønnsbasert vold.

    MER INFO HER

  • NORCAP
    Publisert: 19.01.2017

    Gender Based Violence Experts - Expert Deployment/ NORCAP

    Søknadsfrist: 05.02.2017
  • Redd Barna
    Publisert: 19.01.2017

    Roving Education in Emergencies Advisor / Programme Manager

    Søknadsfrist: 05.02.2017
  • The Norwegian Refugee Council
    Publisert: 19.01.2017

    Logistics Advisor - Head Office

    Søknadsfrist: 12.02.2017
  • Norwegian Red Cross
    Publisert: 19.01.2017

    Finance Development Advisor - temporary position (6 months)

    Søknadsfrist: 25.01.2017
  • The Norwegian Refugee Council
    Publisert: 19.01.2017

    Food Security Specialist - Somalia

    Søknadsfrist: 05.02.2017
  • IPPF
    Publisert: 19.01.2017

    External Relation Advisers/Rådgiverstillinger i IPPF – basert i Europa

    Søknadsfrist: 05.02.2017

    Lyst til å jobbe i en av verdens mest sentrale organisasjoner for seksuelle og reproduktive rettigheter?

    IPPF har ledig tre rådgiverstillinger med base i Europa for å øke IPPF sin synlighet og styrke strategiske samarbeid. Stillingene skal være i et eller flere av følgende land; Norge, Sverige, Danmark, Finland, Nederland og Belgia.
    Følg linken for full utlysningstekst.  
     

    Want to work for one of the strongest international organisations for sexual and reproductive rights?

    IPPF is looking for external relations advisers to increase IPPF’s visibility and expand strategic relationships that create opportunities for future funding.
    Follow the link for further information.

  • Norwegian Red Cross
    Publisert: 19.01.2017

    Finance Development Advisor

    Søknadsfrist: 25.01.2017
  • UNDP
    Publisert: 18.01.2017

    Consultant: Support to lesson learning on implementation of SDG16

    Søknadsfrist: 27.01.2017
  • Initiativ for etisk handel (IEH)
    Publisert: 18.01.2017

    Daglig leder

    Søknadsfrist: 05.02.2017
  • Redd Barna
    Publisert: 18.01.2017

    Koordinator - beredskapsutsendelser

    Søknadsfrist: 05.02.2017
  • The Norwegian Refugee Council
    Publisert: 18.01.2017

    WASH Specialist - Ethiopia

    Søknadsfrist: 30.01.2017
  • GRID-Arendal
    Publisert: 17.01.2017

    Consultancy vacancy Project Assistant for “Mami Wata –Enhancing Marine Management in West Africa”

    Søknadsfrist: 29.01.2017

    Mami Wata is a partnership project funded by Federal Ministry for the Environment, Nature Conservation, Building and Nuclear Safety of the Germany (BMUB). The project is implemented by the Norwegian foundation GRID-Arendal (a centre collaborating with UNEP), the Abidjan Convention Secretariat (ABC) and UNEP’s Ecosystem Division.

    The project provides a series of closely linked outputs developing, pilot-testing and applying tools, methods and processes for integrated ocean management (IOM), including Ecologically or Biologically Significant Marine Area (EBSA) information, Marine Spatial Planning (MSP) and State of the Marine Environment Reporting (SoME).

    The project will be implemented in the countries of the Abidjan Convention.


    Description of tasks:

    Under the supervision of the Project coordinator, the successful applicant will undertake the following tasks:

    1. Provide assistance in supporting the project’s activities planning and implementation,
    2. Collaborate with programme/project managers on performance reporting; liaise with relevant parties on the interpretation of the activities/services scheduled in the Programme of Work and various planning instruments;
    3. Draft correspondences and communications related to all aspects of the programme/project administration, including work plan and budgets, revisions and other related issues; perform other related duties as assigned;
    4. Draft concept notes;
    5. Support communication of the projects information to governments;
    6. Support the communication team: create content for the website;
    7. Translate information and documents in French and English;
    8. Administrative work: Organise workshops, travel, logistics and communication.

    The above activities will be implemented in collaboration with GRID-Arendal, as well as national partners. The position requires the ability to perform the duties described above in an independent manner, with limited supervision and assistance from support staff.

     

    Technical skills:

    • Communication:
    • Speak and write clearly and effectively;
    • Demonstrate openness in sharing information and keeping people informed;
    • Be enterprising, strength of initiative;
    • Excellent interpersonal skills.

     

    • Professionalism:
    • Ability to identify and resolve a range of issues/problems;
    • Multitasking;
    • Show persistence when faced with difficult problems or challenges;
    • Remain calm in stressful situations.

     

    • Team work:
    • Work collaboratively with colleagues to achieve organizational goals;
    • Place team agenda before personal agenda;
    • Share credit for team accomplishments and accept joint responsibility for team shortcomings.

     

    • Planning organizing:
    • Identify priority activities and assignments;
    • Adjust priorities as required;
    • Ability to organize event and follow-up with contracting parties.

     

    Education:

    Applicants must have completed a Master of Arts related to environmental studies, sustainable development, political sciences, or a similar field.

     

    Language:

    Fluency in English and French is required. Knowledge of another UN language is desirable.

     

    Work Experience:

    A minimum of 1 year of experience in project management, environmental policies, communication, and administrative support to multi‐partner projects is required.


    Duration: 11 months, February - December 2017

    Workplace: UNEP Côte d´Ivoire, Abidjan

    Type: Independent Consultancy Contract

     

    Deadline for applications: 29  January 2017

    Consultants will be selected based on demonstrated expertise and cost.

    Application:

    Expressions of interest should include the following:

    • Brief cover letter, including relevant experience and any information about availability.
    • CV (including contact details of at least 2 referees for which similar work has been undertaken).
    • Costs (in USD): The consultant should identify their daily rate (which would be valid for any assignment entered into within the next 11 months).

    Consultants that are interested please send applications tohr@grida.no

    by close of business on 29 January 2017. Please mark in the subject: Consultancy vacancy – Project Assistant for “Mami Wata –Enhancing Marine Management in West Africa”,

    For further information, please contact Project Manager Christian NeumannChristian.Neumann@grida.no. For general information on the project: http://mamiwataproject.org

    We thank you for your interest.

  • Redd Barna
    Publisert: 17.01.2017

    Digital rådgiver

    Søknadsfrist: 29.01.2017
  • Danish Red Cross
    Publisert: 16.01.2017

    Health Programme Manager

    Søknadsfrist: 27.01.2017
  • OSCE Secretariat
    Publisert: 16.01.2017

    Chief, Information Security and Co-ordination, Vienna

    Søknadsfrist: 16.02.2017
  • De Grønnes stortingsgruppe
    Publisert: 16.01.2017

    Kommunikasjonsrådgiver fram til valget

    Søknadsfrist: 28.01.2017

    De Grønnes stortingsgruppe søker kommunikasjonsrådgiver fram til valget

    Vil du være med på laget som skal få Miljøpartiet De Grønne over sperregrensa i stortingsvalget 11. september 2017? Vi jobber hardt for å videreutvikle Norge til et velferdssamfunn som er solidarisk med både mennesker og miljø – og for å få enda flere med på Norges neste store fellesprosjekt: det grønne skiftet. De Grønnes stortingsgruppe utvider staben med et engasjement som kommunikasjonsrådgiver fram til valget, med mulighet for forlengelse.

    Med en stortingsrepresentant har De Grønnes siden 2013 lykkes med å sette norsk miljøpolitikk høyt på dagsorden i den nasjonale politiske debatten. Det skal vi også gjøre i valget i år. Vårt mål er å få stortingsrepresentanter fra hele landet.

    Vi kombinerer grønne, ambisiøse hovedmål med praktisk politisk arbeid, og ser etter et sterkt engasjement i samsvar med De Grønnes politikk. Du jobber raskt og liker kvalitet og hektiske dager i et humørfylt, ambisiøst og åpent arbeidsmiljø. Du er fleksibel og oppfinnsom og vil engasjere deg i partiet.

    Arbeidsoppgaver:

    • Jobbe for De Grønnes stortingsrepresentant Rasmus Hansson med daglig mediearbeid
    • Produsere innhold til vårt mediearbeid, våre digitale kanaler og sosiale medier
    • Strategisk mediearbeid for å holde våre saker høyt på den offentlige agendaen
    • Delta i valgkampen og det løpende kommunikasjonsarbeidet i partiet
    • Bidra i stortingsgruppas felles politikkutvikling
    • Bidra i dialogen mellom partiet og stortingsgruppa i et felles kommunikasjonsteam
       

    Vi ser etter en kommunikasjonsrådgiver som har:

    • Dokumentert erfaring med målbevisst mediearbeid og tekstproduksjon
    • Erfaring med kommunikasjonsarbeid på digitale kanaler og sosiale medier
    • Gjerne erfaring fra TV/video journalistikk og/eller digitale kampanjer
    • God kjennskap til norsk politikk, og gjerne De Grønnes
    • Du bør kunne jobbe raskt, lære fort og like uforutsigbare arbeidsdager i et humørfylt og ambisiøst arbeidsmiljø
    • Du har skarp politisk nese, et godt strategisk blikk og er formuleringssterk

     

    Lønn etter avtale, avhengig av bakgrunn og tidligere arbeidserfaring. Oppstart så raskt som mulig. Søknader behandles fortløpende, så send inn så hurtig som mulig.

    For nærmere informasjon om stillingen, kontakt sekretariatsleder Dag Tore Seierstad på 90757737 eller kommunikasjonssjef Sindre Buchanan 92292525.

    Søknad med CV sendes til mdg.postmottak@stortinget.no snarest og senest innen søndag 28. januar.

  • The Norwegian Refugee Council
    Publisert: 16.01.2017

    Senior Adviser Strategy and Risk Management - Head Office

    Søknadsfrist: 29.01.2017
  • The Norwegian Refugee Council
    Publisert: 16.01.2017

    Senior Adviser - Organisational Development - Head Office

    Søknadsfrist: 29.01.2017
  • The Norwegian Refugee Council
    Publisert: 16.01.2017

    Head of Strategic Planning and Delevopment Section - Head Office

    Søknadsfrist: 29.01.2017
  • Norwegian Red Cross
    Publisert: 16.01.2017

    Country Manager Colombia

    Søknadsfrist: 26.01.2017
  • NORCAP
    Publisert: 15.01.2017

    CashCAP roster seeks technical experts, fluent in French and English – available immediately

    Søknadsfrist: 31.01.2017
  • Nordiska ministerrådet
    Publisert: 13.01.2017

    Chefer för kontoren i Riga och Vilnius

    Søknadsfrist: 03.02.2017
  • The Norwegian Refugee Council
    Publisert: 13.01.2017

    Programme Adviser - Central and West Africa - Head Office

    Søknadsfrist: 29.01.2017
  • Norad
    Publisert: 12.01.2017

    Assisterande direktør i Norad

    Søknadsfrist: 26.01.2017
  • Oikos – Økologisk Norge
    Publisert: 11.01.2017

    Daglig leder

    Søknadsfrist: 12.02.2017
  • Fredskorpset
    Publisert: 11.01.2017

    HR-rådgiver

    Søknadsfrist: 24.01.2017
  • OSCE Secretariat
    Publisert: 11.01.2017

    Confidence and Security-Building Measures (CSBM) Officer

    Søknadsfrist: 07.02.2017
  • Norad
    Publisert: 11.01.2017

    Rådgivar/seniorrådgivar

    Søknadsfrist: 29.01.2017
  • Oslo universitetssykehus
    Publisert: 11.01.2017

    Rådgiver ved Seksjon for likeverdig helsetjeneste

    Søknadsfrist: 25.01.2017
  • Framtiden i våre hender
    Publisert: 11.01.2017

    Ledige stillinger i vårt verveteam

    Søknadsfrist: 31.01.2017
  • NORWAC
    Publisert: 10.01.2017

    PROSJEKTMEDARBEIDER

    Søknadsfrist: 25.01.2017

    NORWAC (Norwegian Aid Committee) er en humanitær, frivillig og uavhengig organisasjon. Den ble etablert i 1983 med sikte på å gi humanitær medisinsk hjelp til palestinere i og utenfor Palestina. Dette har senere blitt utvidet til å omfatte andre grupper og land med medisinske behov som NORWAC er egnet til å møte. Organisasjonen har beholdt en liten og fleksibel driftsmodell som gjør den i stand til å respondere raskt på akutte behov i områder preget av ustabilitet og stadige kriser. Arbeidet er alltid lokalt forankret og prosjektene gjennomføres av lokale partnere.

    NORWAC har nå en ledig fast stilling i administrasjonen i Oslo. Oppgavene omfatter både prosjektstøtte og administrasjon.

     

    Arbeidsoppgaver:

    • Støtte til prosjektarbeid, hovedsakelig utforming av søknader og rapportering til donor
    • Varierte administrative oppgaver, herunder praktisk personalarbeid, oppfølging og kontroll av regnskap, tilrettelegging av møter m.m.
    • Ivareta, kvalitetssikre og bidra til videreutvikling av organisasjonens administrative verktøy, ressurser og prosedyrer  
    • Bidra til informasjons- og kommunikasjonsoppgaver
    • Noe reisevirksomhet for prosjektoppfølging

     

    Ønskede kvalifikasjoner:

    • Utdanning minimum på bachelornivå eller tilsvarende innen relevante fag 
    • Erfaring med prosjektarbeid fra frivillig organisasjon, humanitær eller bistandsrettet virksomhet
    • Erfaring med administrative oppgaver
    • God økonomisk forståelse   
    • God brukerkompetanse på Office-programmene
    • Gode norsk- og engelskkunnskaper, skriftlig og muntlig
       

    Personlige egenskaper:

    • Strukturert, effektiv og selvstendig
    • Omgjengelig, positiv og serviceinnstilt, gode samarbeidsevner
    • Trives i lite miljø der både små og store oppgaver skal ivaretas

     

    Vi kan tilby:

    • Fast stilling, ønsket tiltredelse medio april. Ved evt. internt opprykk, blir det ledig et 15 måneders vikariat 
    • Varierte oppgaver knyttet til meningsfull og interessant virksomhet
    • Lønnes i lt. 53-60 (457 600 – 516 000) avhengig av erfaring og kvalifikasjoner
    • Arbeidssted Oslo

     

    Søknad med CV sendes til admin.oslo@norwac.no.

    Søknadsfrist: 25. januar 2016.

    For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med administrasjonsleder Ingunn Gihle, gihle@norwac.no / tlf. 48686068.

    For mer informasjon om NORWAC, se www.norwac.no  

  • Kirkens Nødhjelp
    Publisert: 06.01.2017

    Avdelingsleder politikk og samfunn

    Søknadsfrist: 29.01.2017
  • Make-A-Wish Norge
    Publisert: 06.01.2017

    Daglig Leder (50 %)

    Søknadsfrist: 29.01.2017

    Make-A-Wish Norge oppfyller ønsker for barn mellom 3-18 år i Norge med livstruende sykdommer. Vårt mål er å skape håp, styrke og glede. Make-A-Wish Norge ble stiftet i 2015, og er en del av den globale Make-A-Wish Foundation.Et ønske som går i oppfyllelse hjelper barn til å føle seg sterkere, samtidig som det gir nytt mot og energi til å fortsette å kjempe kampen mot den livstruende sykdommen.

    Leger, sykepleiere og annet helsepersonell forteller ofte at ønskene fra Make-A-Wish  er et positivt bidrag til den medisinske behandlingen som får barna til å føle seg bedre både følelsesmessig og fysisk. Dette er en av årsakene til at vi jobber med å oppfylle ønsker. For mer informasjon, se www.makeawishnorge.no

     

    Daglig Leder (50 %)

    Givende stilling i en organisasjon i vekst
     

    Vi tilbyr en givende rolle i Make-A-Wish som er i etableringsfasen i Norge. Sammen med et aktivt og kompetent styre, skal daglig leder ta et aktivt ansvar for å sikre donasjoner til og drift av Make-A-Wish Norge.  Dette er en rolle hvor du kan være med å skape håp, styrke og glede for de barna som trenger det mest.

    Rollen stiller store krav til den rette kandidaten, og sentrale oppgaver inkluderer blant annet:  

    • Sikre drift og oppfylling av ønsker gjennom donasjoner fra private og næringslivet
    • Øke kjennskap til Make-A-Wish i for å sikre tilfang av nye ønsker
    • Opplæring og organisering av frivillige 
    • Administrative og organisatoriske oppgaver

     

    Vi tror du har et stort og relevant nettverk i tillegg til noe erfaring fra organisasjonsarbeid. Du bør ha svært gode organisatoriske evner, jobbe strukturert og langsiktig.

     

    Hvem er du?
    Vi søker deg med et brennende ønske om å hjelpe barn, et stort og relevant nettverk i tillegg til noe erfaring fra organisasjonsarbeid. Du bør ha svært gode organisatoriske evner, jobbe strukturert og langsiktig.

    Det er en fordel om du har høyere utdannelse på minimum bachelor-nivå.  

    Vi gir deg en spennende mulighet i en global organisasjon.

     

    Kontaktinformasjon 
    Vi ser frem til din søknad så snart som mulig og senest innen 29. januar 2017.

    Ta gjerne kontakt med Navigio dersom du ønsker mer informasjon: Nicholay Tehrani, 907 69 894 eller nicholay.tehrani@navigio.no.

    DENNE UTLYSNINGEN FINNER DU OGSÅ HER

  • Norges Røde Kors
    Publisert: 06.01.2017

    Youth Delegate

    Søknadsfrist: 01.03.2017
  • Caritas Norge
    Publisert: 06.12.2016

    Regional representant til Sahel

    Søknadsfrist: 25.01.2017
  • Norges idrettsforbund
    Publisert: 29.09.2016

    Jobb med idrett i det sørlige Afrika

    Søknadsfrist: 15.02.2017

    Om stillingen og arbeidsoppgaver

    Vi søker personer som har lyst til å jobbe med utviklingsspørsmål, organisasjonsarbeid og idrett i Afrika. Våre samarbeidspartnere er i Zambia, Malawi og Sør Afrika, og jobber med å utvikle gode idrettsstrukturer og aktivitetstilbud på grasrota. Stillingen er ulønnet og er en del av utvekslingsprogrammet til Norges idrettsforbund som heter Idrettens fredskorps.

    Idrettens fredskorps er en del av norsk idretts internasjonale engasjement, og er tuftet på idrettens grunnverdier; glede, helse, fellesskap og ærlighet. Som idrettsfrivillig bidrar du med din idrettsfaglige kompetanse på skoler, i idrettslag, i lokale organisasjoner og særforbund. Engasjementet går over 10 måneder, med utreise i august 2017, og hjemkomst i juni 2018. Etter hjemkomst gjennomføres 15 dagers etterarbeid. Stillingen er frivillig arbeid, men du får dekket reise, kost, losji og forsikringer.

    Siden 1998 har over 300 norske idrettsungdommer vært idrettsfrivillige gjennom Idrettens fredskorps. Idrettsutvekslingen innebærer organisasjonsarbeid, kulturutveksling, personlig utvikling, sosialt samvær og sportslig fellesskap. Arbeidet gir deg en unik mulighet til å få internasjonal praksis, utfordre deg selv, og å samarbeide med mennesker fra en annen kulturell kontekst enn din egen.

    NIF har som mål å rekruttere 8-10 personer i året til våre samarbeidspartnere i Sør, samt å motta 7-8 afrikanske idrettsfrivillige til Norge. Utvekslingsprogrammet er finansiert av Fredskorpset – som har som mål å gjøre verden «mindre».

     

    Ønskede kvalifikasjoner

    -          Du må være mellom 20-30 år.

    -          Du har idrettsfaglig utdannelse eller annen relevant utdanning (helse, samfunnsfag e.l.)

    -          Du har idrettsbakgrunn som trener, leder, dommer, eller utøver på middels til høyt nivå

    -          Du har interesse for idrett og/eller utviklingsarbeid, samt barne- og ungdomsarbeid

    -          Annen relevant erfaring

     

    Personlige egenskaper

    Vi ser etter deltakere som er positive, tålmodige, tilpasningsdyktige og samarbeidsvillige. Samtidig må du være selvgående, initiativrik og ha et ønske om å lære av andre. Du må være svært motivert, og åpen for nye kulturer.

     

    Vi tilbyr:

    - Arbeid i en ny kulturell kontekst og internasjonal erfaring

    - Organisasjonserfaring hos en av våre samarbeidspartnere i Sør

    - Muligheten til å dele din idrettsglede og erfaring med barn og unge i det sørlige Afrika

    - Kursing og oppfølging underveis i oppholdet

    - Forsikringer, reise, kost og losji

    - En lokal vertsfamilie, som gir deg en unik innsikt i lokalsamfunnet og kulturen

    - Muligheten til å ta studiet «Idrett, kultur og utviklingssamarbeid» ved NIH (60 studiepoeng) under utvekslingsoppholdet

     

    Praktisk informasjon:

    Søknadsfrist er 15.februar 2017. Elektronisk søknadsskjema åpnes i midten av november 2016, og er tilgjengelig på våre nettsider og Facebook.

    Uttak gjøres i mars 2017, hvor aktuelle kandidater blir kontaktet på telefon, og invitert til en helgesamling. Uttaket skjer på grunnlag av en helhetlig vurdering av søknad, faglig bakgrunn, personlighet og motivasjon.

    Utreise er i slutten av august 2017, med hjemreise midt i juni 2018.

     

    Nettside med mer informasjon: https://www.idrettsforbundet.no/tema/idrettensfredskorps/

    Facebookside: https://www.facebook.com/idrettensfredskorps.ysep/

    Instagram: @idrettens_fredskorps, #ysep

     

    Kontaktperson: Lind Gustafsdottir, internasjonal rådgiver i Norges idrettsforbund, tlf.: 40413975, e-post: lind.gustafsdottir@idrettsforbundet.no

Jobb som frivillig?

  • Studentpraktikant

    Søknadsfrist: 12.02.2017

    CARE søker etter en engasjert, idérik og utadvendt praktikant som studerer kommunikasjon, journalistikk eller andre relevante fag for våre markeds- og kommunikasjonsaktiviteter. Praksisen er ubetalt og kan gjennomføres i tillegg til studier.

  • Har du lyst til å være praktikant hos miljøstiftelsen ZERO?

    Søknadsfrist: 10.02.2017

    Ønsker du innblikk i en av Norges viktigste miljøstiftelser, nyttig arbeidserfaring fra organisasjonslivet og å bidra i klimasaken? ZERO er på utkikk etter praktikanter under utdanning eller med relevant fagbakgrunn, som har interesse av å lære mer om arbeidet vårt og å bidra inn som støtte til en av våre prosjekter i en avgrenset periode! Vi er også ute etter fleksible og dyktige personer som kan hjelpe oss med planleggingen og gjennomføringen av Zerokonferansen og utstillingen ZEROexpo 2017 den 30. oktober – 1. november.

  • Voluntør

    Søknadsfrist: 25.01.2017

    NEVO samarbeider med organisasjonen CESIE på Sicilia. Vi søker nå etter en person bosatt i Norge, som kan gjøre europeisk voluntørtjeneste (EVS) på Sicilia.

  • Frivillig praksis i Amnesty

    Søknadsfrist: Snarest

    Liker du å jobbe i team, og har lyst til å få erfaring innenfor aktivisme- og kampanjearbeid? Som frivillig i Amnesty vil du være med på å utgjøre en forskjell, samtidig som du vil få relevant arbeidserfaring fra verdens største menneskerettighetsorganisasjon. Amnesty International Norge søker nye frivillige til regionskontoret i Bergen.

  • Frivillige til filmfestival: Human Rights Human Wrongs

    Søknadsfrist: Snarest

    Fra 14.-19. Februar arrangeres Human Rights Human Wrongs i Oslo, en filmfestival som setter fokus på menneskerettigheter og menneskers kamp for et verdig liv. 

    Vi trenger frivillige både før og under festivalen. Som frivillig er du med på å holde motoren i gang og bidrar til å lage en skikkelig bra festival! Vi søker deg som liker å bli kjent med nye mennesker, ønsker nye opplevelser og er glad i bidra til et engasjerende og inspirerende felleskap.

    For mer informasjon og registrering gå inn på www.hrhw.no